Not Modify --> Tendangan Penalti Cristiano Ronaldo Membantu Real Madrid Menjulang kejuaraan Liga Champions 2015-2016 - Daily Sukan

perkembangan sukan di Malaysia

Dikuasakan oleh Blogger.

Tendangan Penalti Cristiano Ronaldo Membantu Real Madrid Menjulang kejuaraan Liga Champions 2015-2016



Real Madrid memastikan kejuaraan Liga Champions 2015-2016 milik mereka apabila menang  melalui sepakkan penalti 5-3 ketika kedudukan seimbang 1-1 dengan Atletico Madrid hingga 120 menit di San Siro, Milan.


Cristiano Ronaldo menjadi penentu kemenangan Madrid atas Atletico dalam sepakkan penalti tersebut. Lima sepakan penalti Madrid semuanya melaksanakan tugasnya dengan sempurna, sedangkan Juanfran menjadi satu-satunya pemain Atletico yang gagal dalam penaltinya dan jadikan kedudukan ketika itu 5-3.


Ini menjadikan gelaran Liga Champions (Piala Champions) ke-11 Madrid sepanjang sejarah club ini.Hasrat Atletico memenangi trofi Liga Champions mereka untuk pertama kalinya nampaknya tidak kesampaian.



Tim kendalian Zinedine Zidane unggul lebih dulu melalui Sergio Ramos pada minit ke-15, sebelum pemain pengganti Atletico, Yannick Carrasco menyamakan skor 1-1 pada menit ke-79 dan bertahan hingga 90 minit waktu normal. 

Masa tambahan berlangsung selama 120 menit, namun belum juga tercipta gol. Real Madrid dan Atletico masih bermain imbang 1-1 dan terpaksa di tentukan melalui sepakan penalti. 

Penendang penalti:

Real Madrid: Vazquez (gol), Marcelo (gol), Bale (gol), Ramos (gol), Ronaldo (gol) = 5 

Atletico Madrid: Griezmann (gol), Gabi (gol), Saul Niguez (gol), Juanfran (gagal) = 3


Tahniah kami ucapkan kepada team Real Madrid
0 Komentar untuk "Tendangan Penalti Cristiano Ronaldo Membantu Real Madrid Menjulang kejuaraan Liga Champions 2015-2016"

Back To Top