Not Modify --> Keputusan Semasa Piala FA 23 Mei 2015 Kelantan Vs Lions XII - Daily Sukan

perkembangan sukan di Malaysia

Dikuasakan oleh Blogger.

Keputusan Semasa Piala FA 23 Mei 2015 Kelantan Vs Lions XII


Saingan Piala FA 2015 kini sampai kemuncaknya apabila perlawanan akhir yang membabitkan pasukan Kelantan dengan Lions XII akan berlangsung pada Sabtu 23 Mei 2015 di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Ramai yang tidak menyangka, Kelantan yang berada dalam kedudukan tangga sepuluh liga dari 10 perlawanan Liga Super 2015 berjaya melangkah ke perlawanan akhir Piala FA.Mengenai perlawanan ini, Kelantan bukan sahaja membawa nama serta maruah negeri Kelantan, tetapi turut menggalas maruah bola sepak Malaysia.

Perlawanan ini juga dilihat sebagai misi terpenting skuad The Red Warriors yang diibaratkan sebagai misi mempertahankan maruah bola sepak negara selain mengelakkan Piala FA daripada menyebe­rangi tambak Johor ke Si­ngapura.Setelah harapan diletakkan, mahu atau tidak, Kelantan perlu menewaskan Lions XII pada perlawanan final ini sekali gus membawa balik Piala FA ke Kota Bharu bagi memastikan ia terus kekal di bumi Malaysia

KEPUTUSAN FINAL PIALA FA 23 MEI 2015 KELANTAN VS LIONS XII

Berikut adalah keputusan semasa dan penuh final Piala FA 2015 membabitkan perlawanan di antara Kelantan menentang Lions XII di Stadium Nasional Bukit Jalil yang dikemaskini sehingga tamat masa penuh permainan

KEPUTUSAN FINAL PIALA FA KELANTAN VS LIONS XII

Kelantan Vs Lions XII

1      -     3


Jol pertama Lions di jaring Faris pada minit ke 6. Lambungan Gilma membantu Wan Zack Haikal untuk menghasilkan jaringan pada minit ke 62.Gol ke dua lions di golkan oleh Shahil pada minit ke 82. Gol ketiga Lions turut di golkan oleh Sahil sepakan penalti pada minit 92.
1 Komentar untuk "Keputusan Semasa Piala FA 23 Mei 2015 Kelantan Vs Lions XII"

Back To Top