Not Modify --> Pencapaian Mohamad Ridzuan Memenangi Emas Kejohanan Paralimpik Dunia Kembali Jadi Viral - Daily Sukan

perkembangan sukan di Malaysia

Dikuasakan oleh Blogger.

Pencapaian Mohamad Ridzuan Memenangi Emas Kejohanan Paralimpik Dunia Kembali Jadi Viral




Nama Mohamad Ridzuan Mohamad Puzi  kian menjadi sebutan apabila video kemenangan beliau di Kejohanan Paralimpik Dunia.


Pencapaian

Sepanjang penglibatannya dalam pelbagai kejohanan antarabangsa pada 2011, Mohamad Ridzuan telah mengumpul enam pingat emas dan tiga perak.

Mohamad Ridzuan Mohamad Puzi berjaya meraih pingat emas acara 100 meter (m) lelaki T36 (cerebral palsy) pada Kejohanan Olahraga Paralimpik Dunia 2015 di Doha,.

Beliau juga telah mencipta rekod baharu bagi acara lelaki 100m T36 (cerebral palsy) pada Sukan Para ASEAN kelapan di Singapura baru-baru ini dengan memecahkan rekod yang sebelum ini dipegang oleh Allahyarham Mohamad Azlan Mat Lazim.


Anugerah yang pernah di terima

Beliau telah dipilih Paralimpik Athlete of the Year di 2015 Anugerah Sukan Negara Malaysia. ( Astroawani.com , 25 Mei 2016)
Beliau menerima Anugerah Terbilang Kesatria 2015 daripada Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu [ UMNO ] untuk pencapaian beliau dalam sukan. (Laman Facebook Institut Sukan Negara Malaysia, 9 Disember 2016 )
Pada tahun 2015 beliau menerima anugerah kecemerlangan khas daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat Perlis di Malaysia , sebagai pengiktirafan terhadap dia memenangi pingat emas pada Kejohanan Dunia 2015 di Doha , Qatar. ( Malaysiandigest.com , 16 Dis 2015)
Beliau telah dipilih sebagai pembawa bendera Malaysia bagi majlis perasmian 2015 ASEAN Para Games di Singapura. ( Themalaymailonline.com , 27 Nov 2015)
0 Komentar untuk "Pencapaian Mohamad Ridzuan Memenangi Emas Kejohanan Paralimpik Dunia Kembali Jadi Viral"

Back To Top